CZY MEDYTACJA JEST DLA MNIE? O CO W TYM CHODZI?

„Czy medytacja jest dla mnie” – zadałeś sobie kiedyś to pytanie? Jeżeli tak, to ten artykuł jest dla ciebie. Ja po raz pierwszy słyszałam o medytacji, kiedy moja babcia stwierdziła, że idzie pomedytować nad ważną sprawą. Ale czy to to samo?

Z biegiem czasu to słowo utkwiło mi w pamięci. Sama używałam je niejednokrotnie gdy zamierzałam pomyśleć o konkretnej sprawie. Znałam jednak prawdziwe znaczenie medytacji w wieku około 20 lat. Pomyślałam wtedy, że jest to coś, co robią ludzie bardzo uduchowieni i przywiązani do buddyzmu.

Moje najbliższe i własne doświadczenia z medytacją są wynikiem konsultacji z moją przyjaciółką, która bardzo polecała mi medytację. Zachwalała ją twierdząc, że jest świetnym sposobem na relaks i zachowanie równowagi po całym dniu.. Wtedy zdałam sobie sprawę, że nie chodzi o myślenie, ale o pozwolenie na przepływ mojej energii i emocji.

Do czego służy medytacja?

Po tym jak zadałam sobie pytanie: czy medytacja jest dla mnie, rozpoczęłam pierwsze próby. Obecnie aktywnie praktykuję medytację od początku roku 2020. Odkryłam, że nie tylko pomogło mi to zrelaksować się i rozwinąć intuicję, ale także wsłuchać się w to, co ma do powiedzenia moja dusza. Jesteśmy wychowani, aby być bardzo racjonalnymi. Coraz bardziej przyzwyczajamy się do nie słuchania naszego wewnętrznego głosu. Moim zdaniem jest to duży błąd z naszej strony.

Dowiedziałam się również, że był to wspaniały sposób na uspokojenie mojego niepokoju, gniewu lub stresu związanego z codziennymi sytuacjami. Ponadto pomógł mi zidentyfikować emocje i ustalić, dlaczego tak się czuję. Byłam naprawdę mile zaskoczona, że medytacja jest dla mnie.

Czy medytacja jest dla mnie?

Mógłabym godzinami siedzieć i pisać o niesamowitych wizjach i uczuciach, które przyniosła mi medytacja, ale na pewno będziesz się nudzić. Po prostu, jeśli tego nie zrobiłeś lub nie ćwiczysz tego regularnie, niewiele zrozumiesz.

Każda osoba ma do czynienia z trudnymi sytuacjami i uważam, że medytacja bardzo pomogła mi się skoncentrować. Dzięki niej jestem bardziej związana z moim wewnętrznym „ja”, aby móc stawić czoła skomplikowanym sytuacjom. Każde doświadczenie jest inne, jeśli chodzi o medytację.

czy medytacja jest dla mnie?
Czy medytacja jest dla mnie? Spróbuj w zaciszu własnego pokoju zrelaksować się i oczyścić umysł.

Myślę, że jest to coś, co przynosi wiele korzyści, nie tylko na płaszczyźnie duchowej, ale także pod względem zdrowia. Medytacja zazwyczaj daje poczucie dobrego samopoczucia, lepiej dotlenia twój mózg i pozwala kontrolować swój oddech.

Czym jest medytacja?

Ponieważ zauważam korzystne zmiany, jakie zaszły w moim życiu dzięki medytacji, staram się tego uczyć moje dzieci. W rzeczywistości zauważyłam, że nie są one tak rozdrażnione i mogą znacznie lepiej koncentrować się podczas swoich zadań, a także spać znacznie lepiej.

Jest to również wspaniałe i piękne doświadczenie medytacji z partnerem. Mój mąż i ja robimy to razem raz w tygodniu, czasami nawet trzymając się za ręce. Zdecydowanie zalecamy taki kontakt ze swoim partnerem!

Wreszcie, aby nie zanudzać was, chciałabym, abyś na poziomie ogólnym wiedział, dlaczego medytacja jest dla ciebie dobra. Na koniec czytania chciałabym, abyś podzielił się tym co o tym myślisz. Zwłaszcza jeśli postrzegasz to jako okazję do nawiązania kontaktu ze samym sobą. Jeśli już skorzystasz z moich porad i poćwiczysz medytację, miło byłoby mi przeczytać jak ci poszło!

Medytacja: co mówi nauka?

Popularność medytacji wzrasta, gdyż coraz więcej ludzi odkrywa jej zalety. Medytacja to regularny proces treningu umysłu, aby dzięki niej lepiej skupiał się i przekierowywał myśli.

Ludzie również stosują tę praktykę do rozwijania innych korzystnych nawyków i uczuć. Również do potęgowania pozytywnego nastroju i perspektywy, samodyscypliny, zdrowych wzorców snu, a nawet zwiększona tolerancja na ból.

Czy medytacja jest dla mnie? Redukcja stresu

Badanie, w którym wzięło udział ponad 3500 osób dorosłych, wykazało że medytacja zasługuje na reputację w zakresie zmniejszania stresu. Zazwyczaj stres psychiczny i fizyczny powoduje wzrost poziomu hormonu stresu, kortyzolu.

Powoduje to wiele szkodliwych skutków stresu, takich jak uwalnianie substancji chemicznych wywołujących zapalenie, zwanych cytokinami.

Efekty te mogą zakłócać sen, powodować lub pogłębiać depresję i niepokój, zwiększać ciśnienie krwi oraz przyczyniać się do zmęczenia i mętnego myślenia.

Istnieje styl medytacji zwany „medytacją uważności”, który zmniejsza reakcję zapalną wywołaną stresem.

Nauka wykazała, że ​​medytacja może również poprawić objawy stanów związanych ze stresem (stanów lękowych), w tym zespołu jelita drażliwego, zespołu stresu pourazowego i fibromialgii.

Mniej stresu oznacza mniej niepokoju. Spróbuj medytacji

Istnieją również badanie (trwające 8 tygodnie), mówiące o tym, że codzienna medytacja pomaga zmniejszyć lęki.

Zmniejsza również objawy zaburzeń lękowych, takich jak fobie, lęk społeczny, myśli paranoiczne, zachowania obsesyjno-kompulsywne i ataki paniki.

Kolejne badanie przeprowadzono z udziałem 18 ochotników trzy lata po ukończeniu ośmiotygodniowego programu medytacyjnego, o którym wspominam powyżej. Większość ochotników kontynuowała regularną medytację i utrzymywała niższe poziomy lęku w perspektywie długoterminowej.

Większe badanie, tym razem z udziałem 2 466 uczestników wykazało również, że różnorodność strategii medytacyjnych może obniżyć poziom lęku.

Zbuduj lepszy wizerunek siebie i bardziej pozytywne spojrzenie na życie

Nadal zadajesz sobie pytanie: czy medytacja jest dla mnie? Dobrze, to pozwól że podam ci więcej przykładów. Dwa badania medytacji uważności wykazały zmniejszoną depresję u ponad 4600 dorosłych.

W jednym badaniu uczestniczyło 18 ochotników, którzy praktykowali medytację przez trzy lata. Badanie wykazało, że uczestnicy doświadczyli długoterminowego zmniejszenia poziomu depresji.

czy edytacja jest dla mnie
Czy medytacja jest dla mnie? To właściwe pytanie, które według badań zadaje sobie coraz więcej osób. Medytacja staje się coraz bardziej popularna.

Substancje zapalne zwane cytokinami, które są uwalniane w odpowiedzi na stres, mogą wpływać na nastrój i prowadzić do depresji. Przegląd kilku badań sugeruje, że medytacja może zmniejszyć depresję poprzez zmniejszenie tych zapalnych substancji chemicznych.

W innym kontrolowanym badaniu porównano aktywność między mózgami osób praktykujących medytację uważności a mózgami innych osób, które medytacji nie stosowało. Jak zapewne się domyślasz, osoby medytujące tu również wypadły lepiej.

Korzystne zmiany związane z pozytywnym myśleniem i optymizmem

Niektóre formy medytacji mogą pomóc ci lepiej zrozumieć siebie oraz pomagając ci stać się najlepszą wersją samego siebie.

Na przykład medytacja samo-dociekania, wyraźnie ma na celu pomóc ci w lepszym zrozumieniu siebie i tego, jak odnosisz się do otaczających cię osób.

Inne sposoby uczą cię rozpoznawania myśli, które mogą być szkodliwe lub przynieść efekt przeciwny do zamierzonego. Chodzi o to, że gdy stajesz się bardziej świadomy swoich nawyków myślenia, możesz skierować je na bardziej konstruktywne wzorce.

Niektóre rodzaje medytacji mogą szczególnie zwiększyć pozytywne uczucia i działania wobec siebie i innych.

Metta, rodzaj medytacji znanej również jako medytacja życzliwości i miłości, zaczyna się od rozwoju życzliwych myśli i uczuć w stosunku do ciebie.

Poprzez praktykę medytacji ludzie uczą się okazywać tę dobroć i przebaczenie zewnętrznie, najpierw przyjaciołom, potem znajomym, a ostatecznie wrogom.

Dwadzieścia dwa badania tej formy medytacji wykazały jej zdolność do zwiększania współczucia ludzi dla siebie i innych.

Rodzaje medytacji – czy medytacja jest dla mnie?

Samatha Meditation: Ma na celu uspokojenie umysłu poprzez skupienie się na jednej rzeczy, czy to oddechu, czy też przedmiocie

Medytacja Vipassana: zdobywaj informacje, koncentrując się na oddychaniu i obserwując swoje myśli i doświadczenia

Świadoma medytacja: metoda obserwacji tego, co wchodzi w twoje myśli i uwagę, bez osądzania tego.

Medytacja Zen: Kolejna technika wykorzystująca oddech do obserwowania myśli.

Medytacja miłości i życzliwości – skupia się na wysyłaniu pozytywnych uczuć do otoczenia i świata.

Transcendentalna medytacja: używanie mantr, aby w ten sposob uspokoić umysł

Powtarzające są tematy koncentrujące się na oddychaniu i uważności swoich bieżących myśli i doświadczeń. Niektóre style wykorzystują powtarzane mantry jako część techniki, ale to jak ćwiczysz i który styl wybierzesz, zależy od ciebie.

Interesujące jest to, w jaki sposób te różne techniki i podejścia mają mierzalny wpływ na twoje zdrowie. Szczególnie na to, jak twoje ciało radzi sobie ze stresem.

Inne korzyści – czy medytacja jest dla mnie?

10-20 minut medytacji dziennie może poprawić zdrowie układu sercowo-naczyniowego: Korzyści z medytacji związane ze zdrowiem fizycznym mają związek ze zmianą sposobu reagowania na stres.

Techniki uważności mają na celu przywrócenie ci zdrowej linii podstawowej poprzez zmniejszenie tętna, ciśnienia krwi i poziomu glukozy.

Jeśli jesteś narażony na którykolwiek z tych schorzeń, porozmawiaj ze swoim lekarzem. Powinniście wspólnie zadecydować, czy uzupełnienie obecnego leczenia o medytację jest właśnie dla ciebie.

czy medytacja jest dla mnie
Czy medytacja jest dla mnie? Spróbuj i przekonaj się sam!

Ciśnienie krwi:

Wykazano, że medytacja obniża wysokie ciśnienie krwi średnio o 5 punktów. Najbardziej dramatyczne wyniki występują u pacjentów w podeszłym wieku i u tych, którzy mają już nadciśnienie.

Insulinooporność:

Większość badań wykazuje poprawę w insulinooporności, zmniejszając ryzyko cukrzycy.

Miażdżyca:

Istnieją pewne oznaki regresji miażdżycy (odwrócenie gromadzenia się płytki w tętnicach) u osób, które uczą się medytować.

Ryzyko śmierci:

Świadome medytacje mogą nawet zmniejszyć ryzyko śmierci z powodu chorób sercowo-naczyniowych i wszystkich przyczyn według niektórych badań.

Czy medytacja jest dla mnie? O co w tym chodzi? Moje wnioski.

Jak widać, medytacja przynosi wiele korzyści. Obiecuję ci, że jeżeli przez 21 dni z rzędu spróbujesz medytacji, sam zauważysz jej wpływ na ciebie.

Dlatego namawiam cię, nie czekaj dłużej, aby spróbować. Na początku będzie cię to trochę kosztować, ponieważ oczywiście, kiedy zaczniesz się relaksować, wicher myśli bezlitośnie atakuje.

Najtrudniejsze są początki i nauczenie własnego umysłu wycieszenia się. Sama miałam z tym problemy, jednak po kilku dniach było zdecydowanie lepiej. Do teraz miewam dni, kiedy mam problemy z oczyszczeniem się z wszystkich myśli.

Jednak akceptuję, to tak jakim jest. Próbuję, a jeżeli mi się nie udaję, to nie uznaję tego za czas stracony. W końcu miałam chwilę dla siebie, w ciszy i spokoju. Jutro pójdzie mi lepiej.

Pamiętaj, że najważniejszy punkt medytacji, to oddech. Skupiaj się na nim, a nie na otoczeniu. To naprawdę pomaga. Gdy zaczniesz medytować, będziesz mógł doświadczyć różnych rzeczy, które pomogą ci uwolnić się od stresu, uspokoić się i zmienić styl życia. Powodzenia!

Latest Posts

Jak usunąć plamy lakieru z ubrań?

Jak usunąć plamy lakieru z ubrań? Nie masz pojęcia, ile razy poplamiłam białe spodnie dokładnie czerwoną farbą do paznokci.

Wskazówki dotyczące prowadzenia samochodu. Coś dla początkujących i doświadczonych kierowców.

Sprawdź moje wskazówki dotyczące prowadzenia samochodu. Od małego zawsze uwielbiałam podróżować samochodem. Chcecie kilka wskazówek?

Najlepsze prezenty dla noworodka. Co kupić dla noworodka?

Jakie są najlepsze prezenty dla noworodka? Co przydało mi się, a co niekoniecznie z prezentów, które dostaliśmy. Sprawdziłam to dla Was.

Jakich kolorów użyć do pomalowania swojego domu. Jak dobrać kolor?

Czy wiesz, jakich kolorów użyć do pomalowania swojego domu? Jak dobrać kolor? Remont o niesamowita okazja, aby odnowić przestrzeń.

najnowsze

Jak usunąć plamy lakieru z ubrań?

Jak usunąć plamy lakieru z ubrań? Nie masz pojęcia, ile razy poplamiłam białe spodnie dokładnie czerwoną farbą do paznokci.