Jak pozostać zdrową w ciąży, czyli moje wskazówki na zdrowie w ciąży.

Jak zachować zdrowie w ciąży? Przede wszystkim chciałabym Ci pogratulować, ponieważ jeśli to czytasz, to dlatego, że czekasz na narodziny syna lub córki, lub znasz kogoś bardzo Ci bliskiego, kto jest w słodkim oczekiwaniu.

Dobrze wiemy, że kobieta w ciąży wymaga szczególnej opieki, takiej jak zbilansowana dieta, witaminy, regularne kontrole medyczne, ćwiczenia i wiele innych. Tak długo, jak matka pozostaje zdrowa, wszystko będzie dobrze.

Jak pozostać zdrową w ciąży

Oczywiście jest rzeczą jasną dla wszystkich, że ten zdrowy stan wymaga wsparcia i czasu. Przede wszystkim sugeruję, aby rodzice odpowiednio wybrali lekarza prowadzącego. Ponieważ to on będzie przewodnikiem i nadzorem medycznym podczas dziewięciu miesięcy ciąży, porodu i momentu tuż po ciąży.

Nawet jeśli nadal próbujesz zajść w ciążę, mądrze jest zacząć przyjmować witaminy prenatalne. Rdzeń nerwowy dziecka, który staje się mózgiem i rdzeniem kręgowym, rozwija się w pierwszym miesiącu ciąży. Dlatego ważne jest, aby od samego początku otrzymywać niezbędne składniki odżywcze, takie jak kwas foliowy, wapń i żelazo.

Weź swoje witaminy prenatalne, bądź zdrowa w ciąży.

Witaminy prenatalne są dostępne bez recepty w większości aptek lub można je otrzymać na receptę od lekarza. Jeśli ich przyjmowanie powoduje zawroty głowy, spróbuj wziąć je w nocy lub z lekką przekąską. Pomocna może być również guma do żucia lub ssanie słodyczy.

Zdrowie w ciąży. Ćwiczenia!

Aktywność jest ważna dla ogólnego stanu zdrowia i może pomóc zmniejszyć stres, kontrolować wagę, poprawić krążenie, poprawić nastrój i lepiej spać. Weź udział w ćwiczeniach podczas ciąży lub spaceruj co najmniej 15-20 minut każdego dnia w umiarkowanym tempie. Najlepsze do tego będą chłodne, zacienione miejsca lub w pomieszczenia. Pamiętaj aby uniknąć przegrzania.

Pilates, joga, pływanie i spacery są również świetnymi zajęciami dla większości kobiet w ciąży. Pamiętaj jednak aby koniecznie skonsultować się z lekarzem przed rozpoczęciem jakiegokolwiek programu ćwiczeń. Postaraj się uzyskać 30 minut ćwiczeń przez większość dni w tygodniu. Jednak słuchaj swojego ciała i nie przesadzaj.

zdrowie w ciąży
Dbając o siebie, dbasz o swoje dziecko. Zdrowie w ciąży jest bardzo istotne.

Stwórz plan porodu ale bądź elastyczna.

Liczysz na znieczulenie zewnątrzoponowe? Chcesz rodzić w wannie? Jeżeli pozostaniesz zdrowa w ciąży to będziesz miała duży wpływ na swój plan porodu. Napisz swoje życzenia i przekaż kopię wszystkim osobom zaangażowanym w poród.

Według lekarzy, podczas pisania planu porodu należy wziąć pod uwagę następujące kwestie: do kogo chcesz się zwrócić, w tym dzieci i rodzeństwo dziecka? Procedury, których chcesz unikać, jakie pozycje preferujesz w przypadku porodu?

Specjalną odzież, którą chciałbyś nosić, jeśli chcesz muzykę, jeśli chcesz leki przeciwbólowe i jaki rodzaj. Oraz istotną informację, czyli co zrobić, jeśli pojawią się komplikacje?

Pamiętaj jednak, że plany są planami, a sytuacja może się zmienić. Przygotuj się na to psychicznie i zaufaj lekarzom.

Zdrowie w ciąży. Zdobądź wiedzę o ciąży i dziecku.

Nawet jeśli nie jest to twoje pierwsze dziecko, uczęszczanie na zajęcia porodowe pomoże ci poczuć się lepiej przygotowanym do porodu. Nie tylko będziesz miała okazję dowiedzieć się więcej na temat porodu i opieki nad dzieckiem, ale możesz także zadawać konkretne pytania i zgłaszać wszelkie wątpliwości.

W wielu przypadkach możesz również zapoznać się ze szpitalem oraz personelem. Teraz jest także dobry moment, aby przejrzeć historię choroby swojej rodziny. Porozmawiaj ze swoim lekarzem o problemach z przeszłymi ciążami i zgłoś wszelkie rodzinne wady wrodzone.

Ćwicz mięśnie Kegla

Ćwiczenia Kegla wzmacniają mięśnie dna miednicy. Mięśnie te wspierają pęcherz, jelita i macicę. Wykonane prawidłowo mogą ułatwić poród i zapobiec dalszym problemom z nietrzymaniem moczu. Najlepsza część: nikt nie będzie widział jak je wykonujesz. Dzięki temu możesz ćwiczyć mięśnie w samochodzie, siedząc przy biurku lub nawet w kolejce w sklepie spożywczym.

Oto, jak zrobić to dobrze: Ćwicz wyciskanie, jakbyś zatrzymywał przepływ moczu podczas korzystania z łazienki; przytrzymaj przez trzy sekundy, a następnie zrelaksuj się przez trzy; powtórz 10 razy.

Jak zachować zdrowie w ciąży? Wyeliminuj toksyny.

Ze względu na związek z wadami wrodzonymi, poronieniami i innymi problemami, powinieneś unikać tytoniu, alkoholu, nielegalnych narkotyków, a nawet rozpuszczalników, takich jak rozcieńczalniki do farb i zmywacze do paznokci podczas ciąży. Na przykład palenie papierosów zmniejsza przepływ tlenu do dziecka. Jest to związane z porodem przedwczesnym i innymi powikłaniami.

Jeśli nie możesz rzucić palenia, picia lub używania narkotyków, powiedz o tym swojemu lekarzowi. Lekarz może zaoferować porady i wsparcie, a także skierować cię do programu, który pomaga kobietom w ciąży rzucić palenie.

Pozwól sobie pomóc aby pozostać zdrową w ciąży.

Nawet codzienne zadania, takie jak szorowanie łazienki lub sprzątanie po zwierzętach domowych, mogą być ryzykowne w czasie ciąży. Narażenie na toksyczne chemikalia, podnoszenie ciężkich przedmiotów lub kontakt z bakteriami może zaszkodzić tobie i twojemu dziecku.

Oto kilka rzeczy z którym możesz, a nawet powinnaś zrezygnować: Podnoszenie ciężkich przedmiotów, wchodzenie po schodach, zmiana żwirku dla kota (aby uniknąć toksoplazmozy, choroby wywoływanej przez pasożyta, który koty mogą transportować) , stosowanie ściernych chemikaliów, stanie przez długi czas, szczególnie w pobliżu gorącego pieca.

Noś rękawiczki, jeśli pracujesz na podwórku, gdzie mogły być koty, i dobrze myj ręce po pracy z surowym mięsem.

Sprawdź swoje leki. Zdrowie w ciąży jest niezwykle istotne.

zdrowie w ciąży

Skonsultuj się z lekarzem lub położną przed przyjęciem jakichkolwiek leków bez recepty, suplementów lub „naturalnych” środków.

Należy unikać nawet niesteroidowych leków przeciwzapalnych, takich jak ibuprofen. Badania sugerują, że zwiększają ryzyko poronienia i uszkodzenia płodowych naczyń krwionośnych.

Jak zachować zdrowie w ciąży? Uważaj na swoją wagę

Wiemy, że jesz dla dwojga. Ale gromadzenie zbyt wielu dodatkowych kilogramów może utrudnić zrzucenie ich później. Jednocześnie niedostateczne przybieranie na wadze może narazić dziecko na niską masę urodzeniową, jedną z głównych przyczyn problemów rozwojowych.

Ostatnio Instytut Medycyny (OIM) wydał nowe wytyczne dotyczące przyrostu masy ciała podczas ciąży. Oto, co IOM zaleca na podstawie BMI kobiety (wskaźnika masy ciała) przed zajściem w ciążę z dzieckiem:

  • Niedowaga: 13-16kg
  • Normalna waga: 11-13 kg
  • Nadwaga: zyskaj 10-11 kg
  • Otyły: do 10kg

Pamiętaj jednak, że każda ciąża jest inna i wszystkie twoje obawy powinnaś skonsultować ze swoim lekarzem.

Czas kupić buty!

Wreszcie idealna wymówka do zakupu butów! Gdy brzuch rośnie, stopy mogą również rosnąć, a przynajmniej możesz tak to odczuwać. Wynika to z faktu, że naturalny przyrost masy ciała obniża środek ciężkości, wywierając dodatkowy nacisk na stopy.

Z czasem ten dodatkowy nacisk może powodować nadmierną pronację lub spłaszczenie stóp. Może również zatrzymywać płyny, które mogą powodować puchnięcie stóp i kostek. Dlatego ważne jest noszenie wygodnych butów podczas ciąży.

Wiele przyszłych mam uważa, że ​​potrzebują większego rozmiaru buta nawet po porodzie, więc w razie potrzeby możesz je kupić na czas po porodzie. I pamiętaj, aby podnosić stopy kilka razy dziennie, aby uniknąć zmęczenia i obrzęku stóp, nóg i kostek.

Zorganizuj sobie czas tylko dla siebie. Może spa?

zdrowie w ciąży

Ciąża to zdecydowanie czas na rozpieszczanie się, ale musisz być ostrożny. Unikaj sauny, która może Cię przegrzać. To samo dotyczy wanien z hydromasażem – temperatura ciała kobiety w ciąży może zbytnio wzrosnąć, a nie jest to zdrowe w ciąży.

Ponadto niektóre olejki eteryczne mogą powodować skurcze macicy, szczególnie podczas pierwszego i drugiego trymestru. Dlatego skontaktuj się z lekarzem, aby upewnić się, że używane są tylko te bezpieczne. Na liście zakazanej jest: jałowiec, rozmaryn i szałwia. To samo dotyczy leków dostępnych bez recepty i suplementów zawierających te ziołowe leki.  Nie bierz ich bez uprzedniej konsultacji z położnikiem lub położną.

Zdrowie w czasie ciąży – pij więcej wody.

Podczas ciąży twoja krew dostarcza dziecku tlen i niezbędne składniki odżywcze przez łożysko. Poza tym usuwa odpady i dwutlenek węgla, co oznacza, że ​​objętość krwi wzrasta nawet o 50 procent, aby poradzić sobie z tą dodatkową aktywnością.

Dlatego musisz pić więcej, aby wesprzeć ten zysk. Woda może również pomóc w zapobieganiu zaparciom, hemoroidom, infekcjom dróg moczowych, zmęczeniu, bólom głowy, wzdęciom i innym niewygodnym objawom ciąży. Celuj w od 8 do 10 szklanek dziennie, a jeśli nie podoba ci się smak, spróbuj dodać trochę cytryny lub odrobinę soku owocowego.

Zwiększ spożycie kwasu foliowego, a pozostaniesz zdrowa w ciąży.

Oprócz picia od 8 do 10 szklanek wody dziennie, powinieneś spożywać od pięciu do sześciu dobrze zbilansowanych posiłków z wieloma pokarmami bogatymi w kwas foliowy. Kwas foliowy zawierają między innymi  zboża, szparagi, soczewica, kiełki pszenicy, pomarańcze i sok pomarańczowy. Kwas foliowy ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego rozwoju cewy nerwowej dziecka (obejmuje rdzeń kręgowy) i jest niezbędny do tworzenia nowych czerwonych krwinek.

Zdrowie w czasie ciąży – owoce i jeszcze więcej owoców.

Większość lekarzy zaleca ograniczenie kofeiny podczas ciąży, ponieważ może to mieć szkodliwy wpływ na ciebie i twoje dziecko. Jednak redukcja może być trudna, szczególnie gdy przyzwyczaisz się do porannej kawy. Aby dodać sobie energii, spróbuj przekąsić jakieś owoce. Naturalne cukry w owocach, takich jak banany i jabłka, mogą podnieść poziom energii.

Zdrowie w czasie ciąży. Postaw na ryby.

W badaniu przeprowadzonym w 2007 r. z udziałem ponad 12 000 dzieci naukowcy odkryli, że młodzież, której matki zjadły więcej ryb w czasie ciąży, miała wyższe IQ, lepsze zdolności motoryczne i komunikacyjne niż te, których matki nie jadły ryb.

Naukowcy twierdzą, że dzieje się tak, ponieważ ryby zawierają dużo kwasów Omega 3, które są kluczowym składnikiem odżywczym dla rozwoju mózgu. Jest tylko jeden problem z rybami: niektóre rodzaje ryb zawierają rtęć, która może być toksyczna zarówno dla niemowląt, jak i dorosłych. Aby być bezpiecznym, FDA zaleca, aby kobiety w ciąży spożywały nie więcej niż 12 uncji ryb na tydzień. Powinny być one pochodzić z hodowli ekologicznych lub ze sprawdzonych miejsc.

Trzymaj się tuńczyka w puszkach, krewetek, łososia, mintaja lub suma. Unikaj włócznika, rekina, makreli królewskiej i śledzia, które są bogate w rtęć.

Filtr przeciwsłoneczny – używaj go zawsze gdy wychodzisz z domu.

Ciąża sprawia, że ​​skóra jest bardziej wrażliwa na światło słoneczne. Dzięki czemu jest bardziej podatna na oparzenia słoneczne i ostudę, te ciemne, plamiste plamy, które czasami pojawiają się na twarzy. Zastosuj filtr przeciwsłoneczny z SPF 30 lub wyższym (wiele marek oferuje obecnie preparaty bez substancji chemicznych). Nie zapomnij też o kapeluszu i okularach przeciwsłonecznych.

Chociaż nie ma badań wskazujących, że spędzanie czasu na solarium może zaszkodzić dziecku, unikaj go podczas ciąży.

Musisz dbać o higienie jeszcze bardziej niż kiedykolwiek

Częste mycie rąk może uchronić Cię przed infekcjami, takimi jak paciorkowiec grupy B, piąta choroba, wirus cytomegalii i ospa wietrzna. Wszystkie one mogą powodować wady wrodzone i inne poważne komplikacje dla twojego dziecka. Środki do dezynfekcji rąk na bazie alkoholu etylowego są świetną opcją na czas, gdy nie masz dostępu do łazienki.

Jak zachować zdrowie w ciąży? Podróżuj mądrze

Jeżeli marzą ci się wakacje to śmiało! Zarezerwuj ten lot, ale zachowaj ostrożność. Drugi trymestr ciąży (14–28 tygodni) jest zwykle najlepszym czasem na lot. Do tego czasu poranne mdłości prawdopodobnie już minęły, a ryzyko poronienia lub przedwczesnego porodu jest niskie.

Mimo to skonsultuj się z lekarzem w sprawie jakichkolwiek planów podróży i upewnij się, że linia lotnicza nie ma ograniczeń dla kobiet w ciąży. W samolocie pij dużo wody, aby pozostać nawodnionym, wstań i chodź co pół godziny, aby zmniejszyć ryzyko zakrzepów.

Miejsce przy korytarzu da ci więcej miejsca i ułatwi podróż do łazienki. W samochodzie nadal zapinaj pasy bezpieczeństwa. Ponadto kobiety w ciąży powinny siedzieć jak najdalej od poduszki powietrznej.

Powiedz „tak” zachciankom!

Prawdę mówiąc, nikt nie wie, dlaczego w ciąży pojawiają się zachcianki. Niektórzy eksperci twierdzą, że może to być naturalny sposób dostarczania składników odżywczych, których może brakować przyszłej matce. Inni mówią, że są związane z emocjami. W każdym razie, jeśli jesz ogólnie zdrową dietę, zwykle jest w porządku poddać się swojej zachciance.

Uważaj tylko, aby ograniczyć porcje (nie popijaj wszystkiego lodami!) I wiedz, jakich przekąsek unikać. Niektóre pokarmy, których należy unikać to: surowe i niedogotowane mięso lub jajka, ser brie, ser feta i inne rodzaje serów niepasteryzowanych, niektóre ziołowe herbaty i surowe kiełki.

Zdrowie w czasie ciąży. Pielęgnuj swój krąg przyjaciół!

Znajdź sposoby na spotkanie z innymi kobietami w ciąży, czy to poprzez zajęcia jogi prenatalnej lub porodowej, sąsiedzką grupę rodziców lub internetowe forum dla rodziców. Wsparcie i koleżeństwo innych kobiet w tej samej sytuacji, może być kluczowe w przezwyciężaniu wzlotów i upadków ciąży.

Poczytaj o depresji poporodowej. Nawet kobiety będące zdrowe w ciąży może to spotkać.

Prawdopodobnie słyszałeś o depresji poporodowej, ale możesz nie wiedzieć, że od 10 do 20 procent kobiet doświadcza objawów dużej depresji podczas ciąży. Może to zwiększyć ryzyko porodu przedwczesnego. Jeśli czujesz się niewytłumaczalnie smutny, zły lub winny, lub jeśli tracisz zainteresowanie czynnościami, które na ogół lubisz lub śpisz za dużo, powiedz o tym lekarzowi.

Prawdopodobnie pomoże terapia, grupa wsparcia, lek przeciwdepresyjny lub połączenie wszystkich trzech. Nie wszystkie leki przeciwdepresyjne są bezpieczne dla kobiet w ciąży, dlatego należy współpracować z lekarzem znającym problemy zdrowotne związane z ciążą.

Zdrowie w czasie ciąży. Kiedy zadzwonić do lekarza?

Ciąża może być myląca, szczególnie jeśli jest to twój pierwszy raz. Skąd masz wiedzieć co jest normalne, a co nie? W takim przypadku należy skontaktować się z lekarzem.

Ból dowolnego rodzaju, silne skurcze, skurcze w 20-minutowych odstępach, krwawienie z pochwy lub wyciek płynu, zawroty głowy lub omdlenia, duszność, walenie serca, ciągłe nudności i wymioty, trudności z chodzeniem, obrzęk (obrzęk stawów) , zmniejszona aktywność dziecka powinny zostać zgłoszone lakrzowi.

Jak zachować zdrowie w ciąży? Czyli jak to wszystko rozgryźć?

Bycie w ciąży jest wydarzeniem rodzinnym, ale przede wszystkim jest procesem emocjonalnego połączenia wszystkich zaangażowanych osób. Nie powinieneś lekceważyć tej sytuacji i musisz zrozumieć, że priorytetem jest twoje zdrowie, ponieważ od tego zależy dobro dziecka.

Powinieneś dobrze jeść, wiedzieć, kiedy zadzwonić do lekarza, ćwiczyć i zmieniać nawyki. Nie miej wyrzutów sumienia, jeśli od czasu do czasu pozwolisz sobie na zachcianki. W zasadzie sugerujemy, abyś cieszył się każdym krokiem, każdym kopnięciem, każdym miesiącem tego magicznego doświadczenia.

Latest Posts

JAK NAUCZYĆ DZIECKO ODPOWIEDZIALNOŚCI. OTO, JAK JA ZACZĘŁAM.

Jak nauczyć dziecko odpowiedzialności? Pewnego dnia byłam bardzo zajęta w domu, dzieci się bawiły same. Narobiły bałaganu, a ja stwierdziłam, że czas zacząć

Kuchenka gazowa czy indukcyjna. Która jest dla Ciebie najlepsza?

Zastanawiasz się jaką kuchenkę wybrać? Czy powinieneś wybrać kuchenkę gazową, czy indukcyjną? Przeczytaj moje porady na temat tego co jest lepsze.

1 sierpnia: Dzień Karmienia Piersią. Czy znasz te ciekawostki?

Karmienie piersią jest niesamowite pod wieloma względami. Mleko matki nazywane jest "płynnym złotem". 1 sierpnia obchodzimy dzień karmienia piersią.

Skoki rozwojowe u niemowląt w ciągu pierwszego roku

Jakie są skoki rozwojowe u niemowląt w pierwszym roku? Dla mnie była to nowość, której nie znałam wychowując swoje dzieci. Teraz wiem jakie to przydatne.

najnowsze

JAK NAUCZYĆ DZIECKO ODPOWIEDZIALNOŚCI. OTO, JAK JA ZACZĘŁAM.

Jak nauczyć dziecko odpowiedzialności? Pewnego dnia byłam bardzo zajęta w domu, dzieci się bawiły same. Narobiły bałaganu, a ja stwierdziłam, że czas zacząć