Super foods – czyli zdrowa żywność w twojej kuchni.

Jedzenie – super foods, dostarcza nam składników odżywczych i energii potrzebnych do zachowania zdrowia. Pomaga nam się rozwijać i rosnąć, a pożywienie zwiększa nasze możliwości dzięki codziennym posiłkom.

Co to jest super foods?

To produkty bogate w składniki odżywcze, witaminy, minerały i przeciwutleniacze, które pomagają w utrzymaniu i poprawie zdrowia. Są głównie pochodzenia roślinnego, ale naukowcy uważają, że niektóre ryby i produkty mleczne mają taki sam efekt.

Ogólnie rzecz biorąc, te produkty są częścią zdrowej diety, która pomaga poprawić i utrzymać różne procesy w mózgu i ciele. Główne super foods to jagody, truskawki, awokado, gorzka czekolada, banany, imbir, pomidor, szpinak, bakłażany. Dodajmy do tego wode, zieloną herbata, czerwone wino, migdały, orzechy włoskie, pestki dyni, komosa ryżowa, płatki owsiane, łosoś, jajka i jogurt.

Dlaczego super foods jest ważne?

Konkretne zalety spożywania tak zdrowej żywności są liczne. Biorąc pod uwagę, że zdrowa i pożywna dieta pomaga nam w między innymi:

  • Zmniejszyć ryzyko chorób serca
  • Poprawić pamięć
  • Pomniejsza cholesterol
  • Zmniejsza stan zapalny
  • Reguluje metabolizm
  • Chroni komórki i narządy przed toksynami

Po aktywowaniu tych procesów w ciele, łatwiej będzie Ci się skoncentrować i zmaksymalizować wydajność. Z tego powodu te pokarmy są często oznaczane jako pokarmy dla mózgu.

Ale podczas gdy wiele produktów żywnościowych pomaga rozwiązać wszystkie wymienione problemy, żadna grupa żywności nie jest oznaczona jako superżywność. Dlatego będziesz musiał połączyć kilka produktów spożywczych, aby uzyskać najlepsze efekty dla swojego zdrowia.

Czym jest dieta oparta na super foods?

Do 20 najlepszych super żywności należą owoce, gorzka czekolada, warzywa, ryby, zboża, orzechy, produkty mleczne i wybrane napoje. Jednak nie wszystkie owoce, warzywa lub ziarna liczą się jako super żywność. Ponadto, nie wszystkie super foods są dobre dla wszystkich i nigdy nie zaleca się przejadania się jednym rodzajem jedzenia.

Niektóre owoce są bogate w cukier, co czyni je nieodpowiednimi dla osób z cukrzycą. Niektóre rodzaje ryb (takie jak tuńczyk) są mniej zdrowe z powodu zanieczyszczenia oceanu. Dlatego należy zachować ostrożność podczas planowania posiłków.

Oto lista pożywienia z informacjami o wartości odżywczej i łatwymi do przygotowania przepisami. Wszystkie te składniki pomogą utrzymać mózg w zdrowiu, zwiększyć koncentrację, wytrzymałość, produktywność, pamięć, a nawet więcej:

Jagody

Jagody są niskokaloryczne, bogate w składniki odżywcze, bogate w witaminę C i są jednym z rzadkich pokarmów w kolorze niebieskim. Są również bogate w przeciwutleniacze, co oznacza, że ​​pomagają regulować i poprawiać wiele procesów zachodzących w organizmie. Jagody są dobrym słodkim dodatkiem do mięsa i ryb. Będą również świetne jako koktajle śniadaniowe lub w połączeniu z płatkami owsianymi, migdałami, cynamonem i brązowym cukrem.

Korzyści z jagód:

  • Poprawiają zdrowie serca i skóry.
  • Pomagają utrzymać zdrowie psychiczne
  • Zwiększ wytrzymałość kości
  • Niższe ciśnienie krwi
  • Wspomagają kontrolę cukrzycy
  • Pomagają zapobiegać niektórym rodzajom raka.
  • Poprawiają funkcje poznawcze, wzrokowe i nastrój.
super foods
Super foods to także jeżyny. Co powiesz na pyszne truskawki?

Truskawki

Istnieje ponad 600 różnych odmian tego bogatego w przeciwutleniacze owocu, jest to pyszny dodatek na liście super foods. W starożytnym Rzymie Rzymianie wierzyli, że truskawki są magiczne. Wiele zalet tego owocu wskazuje na to, że jest w tym ziarno prawdy. Truskawki mają wszechstronne zastosowanie i mogą być używane do pieczenia, mieszania, tłuczenia. Również w potrawach takich jak koktajle, dżemy, koktajle, ciasta, sałatki, a nawet ciasteczka. Bardzo dobrze łączą się z innymi jagodami, migdałami, orzechami włoskimi, owsem i wanilią.

Korzyści z truskawek:

  • Zmniejszają ryzyko zawału serca, udaru mózgu i raka.
  • Obniżają i regulują ciśnienie krwi.
  • Łagodzą zaparcia
  • Regulują poziom cukru i ograniczają powikłania cukrzycy.
  • Mogą zwiększyć pamięć

Awokado – super foods

Owoc awokado jest często uważane za najzdrowszy owoc na świecie: jego bogata w składniki odżywcze struktura obejmuje witaminę K, C, E, B-6, niacynę, ryboflawinę, magnez, beta-karoten i kwasy tłuszczowe omega-3.

Dla mnie awokado ma maślany i orzechowy smak. Istnieje wiele sposobów na włączenie ich do diety. Są świetne, gdy są połączone z jajkami lub dodane do guacamole, sałatek lub zup, dobrze się rozprowadzają i służą jako zdrowy zamiennik.

Korzyści z awokado:

  • Pomaga utrzymać zdrowy poziom cholesterolu.
  • Minimalizuje uszkodzenia oczu.
  • Zapobiega osteoporozie.
  • Chroni przed chorobami przewlekłymi.
  • Pomaga wchłonąć karotenoid z pokarmów roślinnych.
  • Stymuluje przepływ krwi.

Gorzka czekolada

Chociaż termin „czekolada” jest często kojarzony z terminem „grzeszna przyjemność”, nie musisz czuć się winny. Od czasu do czasu jedząc gorzką czekoladę wspomagasz swój organizm. Taka uczta jest bogata w przeciwutleniacze, mangan, magnez i błonnik, dzięki czemu jest to zdrowy deser.

Gorzka czekolada ma wysoką zawartość kakao, od 65% do 99%; Wraz ze wzrostem odsetka kakao czekolada staje się coraz mniej słodka, dlatego należy o tym pamiętać przy wyborze odmiany. Możesz jeść sam lub używać go do lukrów, ciastek, polew i różnych słodyczy.

Zalety ciemnej czekolady:

  • Ciśnienie krwi prawdopodobnie się polepszy.
  • Może poprawić przepływ krwi.
  • Pomaga zmniejszyć ryzyko chorób serca
  • Poprawia przetwarzanie poznawcze, uczenie się, pamięć i pamięć.
super foods
Czekolada nie musi byc czymś złym. Gorzka czekolada to super foods.

Banan

Naukowa nazwa banana (Musa sapientum) oznacza „owoc mądrego”. Jest to odpowiednia nazwa dla owocu którego minerały, składniki odżywcze, witaminy i przeciwutleniacze mają pozytywny wpływ na nasz organizm.

Banany to kolejne super foods o różnych zastosowaniach. Możesz zjeść surowego banana na śniadanie lub jako przekąskę, użyć go do deserów lub po prostu upiec prosty, ale pyszny chleb bananowy.

Korzyści z bananów:

  • Składniki odżywcze regulują poziom cukru we krwi.
  • Może pomóc w utrzymaniu zdrowej funkcji nerek
  • Poprawia trawienie.
  • Potas i magnez w bananach mogą wpływać na zdrowie serca.
  • Może pomóc w utrzymaniu zdrowej funkcji nerek
  • Glukoza i potas zawarte w bananach pomagają skupić się

Imbir

Imbir tak naprawdę jest pożywieniem ale też przyprawą i ziołem. Biorąc pod uwagę, że twoja roślina może dorastać do 4 stóp wysokości, to  jest to też okazała roślina. Ale jego rozmiar nie jest najważniejszym czynnikiem, który wyróżnia imbir jako pożywienie. Roślina ta jest również bogata w setki metabolitów i zdrowe związki.

Imbir jest doskonały jako przyprawa. Jest lekki, pikantny i słodki, można go wykorzystać do wzbogacenia różnorodnych potraw, zarówno słodkich, jak i pikantnych. W szczególności jest doskonały do ​​sosów w połączeniu z syropem klonowym lub do polew do mięsa i warzyw.

Zalety imbiru:

  • Może zmniejszyć nudności i ból ( w ciąży bardzo pomagały mi herbatniki imbirowe, polecam!).
  • Pomoc w przypadku przeziębienia, grypy i podobnych chorób.
  • Może obniżyć poziom cholesterolu i pomóc w walce z cukrzycą i chorobami serca.
  • Zmniejsza stan zapalny, który powoduje niektóre rodzaje raka.
  • Poprawia funkcje poznawcze.

Pomidor

Pomidor często powoduje zamieszanie, jeśli chodzi o jego klasyfikację. Naukowo jest to owoc, ale często jest używany jako warzywo w kuchni. Ale nie ma wątpliwości co do tego, czy pomidor jest pożywieniem. Ten owoc / warzywo składa się w 95% z wody, ze zdrową ilością błonnika, witaminy C, kwasu foliowego, likopenu i beta-karotenu.

Pomidor jest kolejnym wszechstronnym pożywieniem. Istnieje kilka odmian pomidorów: pomidory świetnie nadają się do kanapek, pomidory śliwkowe świetnie nadają się do sosów, pomidory czereśniowe są idealne do sałatek.

Bakłażan

Bakłażan to kolejna roślina o niejednoznacznej klasyfikacji. Często jest używana jako warzywo w kuchni, ale technicznie rzecz biorąc jest to jagoda. Nie powinieneś jeść surowego bakłażana, ale też nie powinieneś go obierać przed gotowaniem. Skóra bakłazana ma wiele korzyści odżywczych, podobnie jak reszta tego owocu / warzywa.

Bakłażany są najlepsze grillowane, pieczone, stosowane w curry, gulaszach i zupach. Szczególnie popularne są w wielu potrawach greckich, bliskowschodnich i włoskich. Aby utrzymać niską zawartość kalorii i tłuszczu, najlepiej gotować je w winie lub soku warzywnym.

Korzyści z bakłażana – super foods:

  • Pomaga obniżyć poziom cholesterolu
  • Zmniejsza ryzyko chorób serca.
  • Zwiększa szansę na schudnięcie
  • Pomaga chronić przed rakiem pęcherza, szyjki macicy i trzustki.
  • Przeciwutleniacz w skórze bakłażana poprawia komunikację między komórkami mózgu i poprawia koncentrację.

Szpinak

W czasach kryzysu w latach 30. XX wieku rząd Stanów Zjednoczonych szukał sposobu, aby zachęcić naród do jedzenia szpinaku. Miało to być super foods bogate w żelazo ale jako alternatywa dla mięsa. Dali więc zielone światło Popeye, kreskówce o żeglarzu, który zyskuje nadludzką siłę, kiedy je szpinak. Rzeczywiste korzyści płynące z tego warzywa dobrze uzupełnia historia z bajki.

Szpinak można podawać w formie gotowanej, smażonej lub świeżej – jest dobrym dodatkiem do makaronów, zup i zapiekanek. Dobrze łączy się również z jajkami i świetnie sprawdza się na kanapkach i enchiladach.

Korzyści ze szpinaku:

  • Chlorofil w szpinaku pomaga zapobiegać rakowi.
  • Beta-karoten pomaga zapobiegać astmie.
  • Wysoki poziom potasu pomaga obniżyć ciśnienie krwi.
  • Witamina K pomaga zachować zdrowie kości.
  • Spowolnienie poznawcze zwalnia.
  • Popraw umiejętności motoryczne i zdolności uczenia się.

Zielona herbata

Zielona herbata jest najmniej przetworzonym rodzajem herbaty. Interesujący jest fakt, że jest ona wypełniona przeciwutleniaczami, minerałami i aminokwasami. Wyjaśnia to dlaczego zielona herbata jest często chwalona za najpopularniejszy napój na świecie, zaraz po wodzie.

Zielona herbata działa najlepiej, gdy pije się ją między posiłkami. Dodatkowo polecam przed ćwiczeniami lub co najmniej dwie godziny przed snem (inaczej kofeina może cię rozbudzić). Mamy w czym wybierać, ponieważ można wypróbować 7 odmian zielonej herbaty.

super foods
Co powiesz na zieloną herbatę? To świetnie super foods dla każdego.

Korzyści z zielonej herbaty:

  • Kofeina w zielonej herbacie pomaga poprawić sprawność fizyczną.
  • Pomaga zmniejszyć ryzyko choroby Alzheimera i Parkinsona.
  • Poprawia pamięć.
  • Pomaga zmniejszyć ryzyko chorób serca, otyłości, cukrzycy typu 2 i infekcji.
  • Opóźnia śmierć komórek mózgowych.
  • Poprawia twoją uwagę, koncentrację i czujność.

Super foods – migdały.

Migdał nie wydaje owoców przez pierwsze 3-4 lata. Gdy pojawią się owoce możesz cieszyć się doskonałym źródłem witaminy B, witaminy E, wapnia, magnezu i niacyny.

Możesz jeść całe migdały jako przekąski, ale możesz je również włączać do różnych potraw. Najbardziej znane to koktajle, polewy, zupy, sosy i pikantne potrawy, takie jak sałatki owocowe. Bardzo dobrze łączą się z ryżem, komosą ryżową i różnymi gotowanymi warzywami. Są również dobre same, w postaci domowego masła migdałowego.

Korzyści z migdałów:

  • Witamina E pomaga zmniejszyć ryzyko chorób serca, choroby Alzheimera i raka.
  • Mogą obniżać poziom cholesterolu i ciśnienie krwi.
  • Są bogate w błonnik i białko, więc napełniają cię całkowicie szybko (i zmniejszają spożycie kalorii).
  • Bogate w tłuszcz, dzięki czemu poprawiają wzorce mózgowe i inteligencję.

Super foods – czyli zdrowa żywność w twojej kuchni. Podsumowanie

Poproś pięciu ekspertów ds. żywienia o przedstawienie listy twoich ulubionych „super foods”, a wyniki będą się różnić. Część propozycji będzie się również powtarzać. Powodem jest to, że każde jedzenie dostarcza coś innego, bardzo przydatnego dla twojego organizmu. Dla każdego inny składnik może być tym istotniejszym.

Moje propozycje super żywności są bogatym źródłem białka, błonnika, minerałów. Dlatego ile osób, tyle opinii. Ja sugeruję próbować i samemu przekonać się czy odpowiada nam smak danego produktu. Moja główna zasada w kuchni brzmi: nic na siłę, ma być smacznie.

Jeżeli masz własne propozycje na super foods, to koniecznie napisz je w komentarzach. Może i ja spróbuje czegoś nowego.

Latest Posts

JAK NAUCZYĆ DZIECKO ODPOWIEDZIALNOŚCI. OTO, JAK JA ZACZĘŁAM.

Jak nauczyć dziecko odpowiedzialności? Pewnego dnia byłam bardzo zajęta w domu, dzieci się bawiły same. Narobiły bałaganu, a ja stwierdziłam, że czas zacząć

Kuchenka gazowa czy indukcyjna. Która jest dla Ciebie najlepsza?

Zastanawiasz się jaką kuchenkę wybrać? Czy powinieneś wybrać kuchenkę gazową, czy indukcyjną? Przeczytaj moje porady na temat tego co jest lepsze.

1 sierpnia: Dzień Karmienia Piersią. Czy znasz te ciekawostki?

Karmienie piersią jest niesamowite pod wieloma względami. Mleko matki nazywane jest "płynnym złotem". 1 sierpnia obchodzimy dzień karmienia piersią.

Skoki rozwojowe u niemowląt w ciągu pierwszego roku

Jakie są skoki rozwojowe u niemowląt w pierwszym roku? Dla mnie była to nowość, której nie znałam wychowując swoje dzieci. Teraz wiem jakie to przydatne.

najnowsze

JAK NAUCZYĆ DZIECKO ODPOWIEDZIALNOŚCI. OTO, JAK JA ZACZĘŁAM.

Jak nauczyć dziecko odpowiedzialności? Pewnego dnia byłam bardzo zajęta w domu, dzieci się bawiły same. Narobiły bałaganu, a ja stwierdziłam, że czas zacząć